Wdrożenie procesu zarządzania kryzysowego w organizacji

Opis szkolenia

Program szkolenia
Wariant 1
  • Wprowadzenie: kryzys
    • Definicja
    • Determinanty
    • Źródła
    • Prewencja kryzysowa
    • Sieć uwarunkowań
    • Najczęstsze błędy popełniane w sytuacji kryzysowej
  • Omówienie międzynarodowych standardów i krajowych wymagań prawnych w zakresie zarządzania kryzysowego
    • ISO 22301:2012 Societal security – Business continuity management systems – Requirements
    • ISO 22313:2012 Societal security – Business continuity management systems – Guidance
    • ISO 22320:2011 Societal security – Emergency management – Requirements for incident response
    • ISO 22398:2013 Societal security – Guidelines for exercises
    • ISO/PAS 22399:2007 Societal security – Guideline for incident preparedness and operational continuity management
    • Ustawa o zarządzaniu kryzysowym z dnia 26 kwietnia 2007 r. (Dz.U. z 2007r. nr 89 poz. 590, z późn. zm.) w zakresie istotnym dla zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwie.
  • Zarządzanie sytuacją kryzysową
    • Procedury zarządzania w sytuacji kryzysowej
    • Konstruowanie Sztabu Kryzysowego i działanie w fazach kryzysu
    • Budowanie scenariuszy i symulacji kryzysu
  • Komunikacja w sytuacji kryzysowej
    • Opracowanie planu komunikacji (w tym identyfikowanie grup docelowych i definiowanie komunikatów – przekazu dla różnych zdarzeń kryzysowych)
    • Prezentacja jednoznacznego stanowiska organizacji (komunikacja z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym, w tym z mediami)
  • Działania pokryzysowe
    • Działania pokryzysowe, opracowanie raportów pokryzysowych
    • Działania korekcyjne i zapobiegawcze (prewencyjne)
  • Ćwiczenie i testowanie procedur zarządzania kryzysowego
    • Metody testowania procedur
      • Sposoby zwiększenia zdolności odtworzeniowej organizacji dzięki testowaniu procedur
      • Rodzaje i sposoby wykonania testów procedur
      • Opracowanie programu testów procedur
  • Ocena efektywności rozwiązań w obszarze zarządzania kryzysowego
    • Monitorowanie, pomiary, analiza i ocena
      • Ocena procedur w zakresie zarządzania kryzysowego
    • Audyt wewnętrzny
      • Zakres audytów w ramach procesu
      • Wdrożenie rejestru audytów i testów na potrzeby weryfikacji statusu wdrożenia rozwiązań w obszarze zarządzania kryzysowego
    • Przeglądy zarządcze
      • Przeglądy cykliczne oraz te po incydentach i zdarzeniach kryzysowych w organizacji (realizacja działań zapobiegawczych)
      • Zasady wykonania przeglądów zdarzeń
  • Doskonalenie rozwiązań w obszarze zarządzania kryzysowego
    • Identyfikacja niezgodności i działań korygujących
    • Działania związane z ciągłym doskonaleniem
      • Stałe doskonalenie rozwiązań w obszarze zarządzania kryzysowego
      • Monitorowanie trendów i zagrożeń
      • Pomiar efektywności rozwiązań zapasowych
      • Możliwość skalowania rozwiązań zapasowych
    • Omówienie zasad zarządzania zmianą oraz aktualizacji dokumentacji procedur zarządzania kryzysowego
Warsztaty - Gra symulacyjna przeprowadzona w oparciu o istniejące w Spółce procedury zarządzania kryzysowego:
  • Ćwiczenia w oparciu o studium przypadku lub hipotetyczne sytuacje kryzysowe opracowane przez trenera we współpracy z Zamawiającym (np. sytuacje dotyczące kwestii technicznych związanych ze świadczonymi usługami, bezpieczeństwa pasażerów oraz wizerunku Spółki). W grach symulacyjnych poszczególne osoby będą musiały wejść w swoje role i realizować zadania, jak w realnej sytuacji kryzysowej.
  • Ocena istniejących rozwiązań organizacyjnych, technicznych i proceduralnych w obszarze zarządzania kryzysowego w Spółce przeprowadzona na podstawie obserwacji z warsztatów, a także weryfikacji:
    • kompletności struktury i organizacji Sztabu Kryzysowego oraz obszarów wspomagających,
    • poprawności i kompletności Instrukcji zarządzania incydentami bezpieczeństwa,
    • wdrożonych zasad komunikacji z Kierownictwem, pracownikami Spółki, klientami oraz dostawcami usług,
    • procedur awaryjnych członków Sztabu Kryzysowego,
    • kompletności listy krytycznych zasobów na potrzeby pracy w trybie kryzysowym, kompletności list kontaktowych i powiadamiania.
Wariant 2
  • Audyt otwierający prace, podczas którego zostaną zweryfikowane następując zagadnienia
    • Analiza specyfiki i kontekstu zarządzania kryzysowego w BASF
      • Definicja sytuacji kryzysowej i wymagania Grupy BASF
      • Informacja o dotychczasowych sytuacjach kryzysowych i ich źródle
      • Funkcjonujące procesy i wyniki dotychczasowego zarządzania ryzykiem w Spółce
      • Zidentyfikowane najczęstsze błędy popełniane w sytuacji kryzysowej
      • Funkcjonujące procesy prewencji kryzysowej
      • Analiza istniejącego programu ubezpieczeniowego pod kątem posiadanych polis w zakresie Business Interruption dla całej Spółki lub poszczególnych jej zakładów
      • Weryfikacja istniejących raportów dot. zgodności Spółki z wymaganiami polskiego prawa w zakresie zarządzania bezpieczeństwem firm z branży chemicznej i produkcyjnej
    • Zarządzanie sytuacją kryzysową
      • Procedury zarządzania w sytuacji kryzysowej
      • Podział ról i kompetencji osób w Sztabie Kryzysowym i zasady jego działania w fazach kryzysu
      • Zdefiniowane w Spółce scenariusze kryzysu
      • Powiązania procesu zarzadzania kryzysowego z innymi istotnymi z punktu widzenia bezpieczeństwa Spółki procesami, (w tym m.in. ochrona środowiska, zarządzanie jakością, bezpieczeństwem informacji oraz ICT, ciągłością działania, etc.)
      • Automatyczne narzędzia wspierające monitorowanie, wykrywanie oraz obsługę incydentów i sytuacji kryzysowych w Spółce
      • Organizacja i wyposażenie Centrum Zarządzania Kryzysowego Spółki
    • Zarządzanie komunikacją i wizerunkiem Spółki w sytuacji kryzysowej
      • Planu komunikacji (w tym zidentyfikowane grupy docelowych i komunikaty – przekazu dla różnych zdarzeń kryzysowych)
      • Funkcjonujące zasady zarządzania komunikacją z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym, w tym z mediami
      • Automatyczne narzędzia wspierające monitorowanie otoczenia (Internet, media tradycyjne, kontrahenci) w sytuacjach kryzysowych
      • Automatyczne narzędzia wspierające komunikację w czasie incydentów i sytuacji kryzysowych w Spółce
    • Realizowane działania pokryzysowe
      • Rodzaje i zakres opracowywanych raportów pokryzysowych
      • Podejmowane działania korekcyjne i zapobiegawcze (prewencyjne)
    • Realizowane ćwiczenia, testowanie i szkolenia z procedur oraz rozwiązań w zakresie zarządzania kryzysowego
      • Realizowane działania dot. zwiększenia zdolności odtworzeniowej organizacji (w tym zrealizowane szkolenia)
      • Rodzaje i sposoby wykonania testów procedur
      • Wdrożony programu testów
      • Funkcjonujący program szkoleń w zakresie bezpieczeństwa (uwzględniający analizy potrzeb szkoleniowych, rejestr odbytych szkoleń, ewaluacje pracowników po szkoleniach)
    • Realizowane działania w zakresie oceny efektywności rozwiązań w obszarze zarządzania kryzysowego
      • Zasady monitorowanie, pomiary, analiza i ocena zdarzeń kryzysowych
      • Zakres planowanych i realizowanych audytów procesu
      • Rejestr audytów i testów rozwiązań w obszarze zarządzania kryzysowego
      • Cykliczne przeglądy zarządcze oraz te operacyjne (po incydentach i zdarzeniach kryzysowych w organizacji)
      • Zasady wykonania przeglądów zdarzeń
    • Przygotowanie raportu z podsumowanie wyników audytu
      • Ocena poziomu dojrzałości Spółki w zakresie zarządzania kryzysowego w odniesieniu do wybranych Spółek z branży
      • Rekomendacje niezbędnych do podjęcia działań w zakresie zarządzania kryzysowego
        • Zmiany w istniejących lub wdrożenie brakujących procedur
        • Inwestycje w zakresie brakujących zabezpieczeń, w tym wdrożenie narzędzi automatyzujących zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
        • Plan brakujących szkoleń, testów i pozostałych działań w zakresie weryfikacji efektywności procesu zarządzania kryzysowego
      • Plan operacjonalizacji (działań) niezbędnych do uruchomienia procesu zarządzania kryzysowego w Spółce, do zatwierdzenia przez Kierownictwo Spółki, w tym:
        • Harmonogram prac
        • Planowane koszty
        • Zaangażowane jednostki organizacyjne
      • Realizacja prac operacyjnych związanych z uruchomieniem procesu zarządzania kryzysowego w Spółce w oparciu o zagadnienia opisane w punkcie I oraz zatwierdzone przez Kierownictwo Spółki materiały z punktu II.3
Co zyskujesz?
dostosowanie do specyfiki Klienta
spotkania z ekspertami
najlepsze praktyki/ doświadczenia
innowacyjne formy zajęć
konkurencyjne ceny
Zarządzanie zespołem w kryzysie - aspekt ludzki w zarządzaniu ciągłością działania
Skontaktuj się z nami
Resilia Sp. z o.o.
ul. Żurawia 43 lok. 205
00-680 Warszawa
KRS 0000379789
NIP 5222972858
REGON 142839818
Wyrażam zgodę na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących Administratora danych zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2017 r. poz. 1907 j.t.z późn. zm.)
Uzupełnienie powyższego pola oznacza zgodę na otrzymywanie od RESILIA Sp. z o.o. (RESILIA) informacji dotyczących oferty RESILIA drogą e-mailową. Zgodę można wycofać w każdym czasie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administratorem danych osobowych jest RESILIA Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Żurawiej 43 lok. 205, 00-680 Warszawa. Dane osobowe osób korzystających z formularza kontaktowego przetwarzane są w celu identyfikacji nadawcy oraz obsługi zapytania przesłanego przez udostępniony formularz . Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Państwu uprawnieniach, znajduje się w naszej Polityce przetwarzania danych osobowych.
Administratorem danych osobowych jest RESILIA Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Żurawiej 43 lok. 205 , 00-680 Warszawa. Dane osobowe osób korzystających z formularza kontaktowego przetwarzane są w celu identyfikacji nadawcy oraz obsługi zapytania przesłanego przez udostępniony formularz . Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Państwu uprawnieniach, znajduje się w naszej Polityce przetwarzania danych osobowych.
Dziękujemy za przesłanie formularza z pytaniem. Postaramy się jak najszybciej na nie odpowiedzieć!
Niestety formularza nie udało się wysłać. Proszę spróbować ponownie później lub skontaktować się z nami bezpośrednio.

Wyrażam zgodę na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących Administratora danych zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2017 r. poz. 1907 j.t.z późn. zm.)

Uzupełnienie powyższego pola oznacza zgodę na otrzymywanie od RESILIA Sp. z o.o. (RESILIA) informacji dotyczących oferty RESILIA drogą e-mailową. Zgodę można wycofać w każdym czasie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administratorem danych osobowych jest RESILIA Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Żurawiej 43 lok. 205, 00-680 Warszawa. Dane osobowe osób korzystających z formularza kontaktowego przetwarzane są w celu identyfikacji nadawcy oraz obsługi zapytania przesłanego przez udostępniony formularz . Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Państwu uprawnieniach, znajduje się w naszej Polityce przetwarzania danych osobowych.

Administratorem danych osobowych jest RESILIA Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Żurawiej 43 lok. 205 , 00-680 Warszawa. Dane osobowe osób korzystających z formularza kontaktowego przetwarzane są w celu identyfikacji nadawcy oraz obsługi zapytania przesłanego przez udostępniony formularz . Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Państwu uprawnieniach, znajduje się w naszej  Polityce przetwarzania danych osobowych.