Zarządzanie kryzysowe w organizacji – wdrożenie procesu

Wybierz tryb szkolenia

Opis szkolenia

Program szkolenia
Wariant z elementami warsztatu
  • Wprowadzenie: kryzys
    • Definicja
    • Determinanty
    • Źródła
    • Prewencja kryzysowa
    • Sieć uwarunkowań
    • Najczęstsze błędy popełniane w sytuacji kryzysowej
  • Omówienie międzynarodowych standardów i krajowych wymagań prawnych w zakresie zarządzania kryzysowego
    • ISO 22301:2012 Societal security – Business continuity management systems – Requirements
    • ISO 22313:2012 Societal security – Business continuity management systems – Guidance
    • ISO 22320:2011 Societal security – Emergency management – Requirements for incident response
    • ISO 22398:2013 Societal security – Guidelines for exercises
    • ISO/PAS 22399:2007 Societal security – Guideline for incident preparedness and operational continuity management
    • Ustawa o zarządzaniu kryzysowym z dnia 26 kwietnia 2007 r. (Dz.U. z 2007r. nr 89 poz. 590, z późn. zm.) w zakresie istotnym dla zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwie
  • Zarządzanie sytuacją kryzysową
    • Procedury zarządzania w sytuacji kryzysowej
    • Konstruowanie Sztabu Kryzysowego i działanie w fazach kryzysu
    • Budowanie scenariuszy i symulacji kryzysu
  • Komunikacja w sytuacji kryzysowej
    • Opracowanie planu komunikacji (w tym identyfikowanie grup docelowych i definiowanie komunikatów – przekazu dla różnych zdarzeń kryzysowych)
    • Prezentacja jednoznacznego stanowiska organizacji (komunikacja z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym – w tym z mediami)
  • Działania pokryzysowe
    • Działania pokryzysowe, opracowanie raportów pokryzysowych
    • Działania korekcyjne i zapobiegawcze (prewencyjne)
  • Ćwiczenie i testowanie procedur zarządzania kryzysowego
    • Metody testowania procedur
      • Sposoby zwiększenia zdolności odtworzeniowej organizacji dzięki testowaniu procedur
      • Rodzaje i sposoby wykonania testów procedur
      • Opracowanie programu testów procedur
  • Ocena efektywności rozwiązań w obszarze zarządzania kryzysowego
    • Monitorowanie, pomiary, analiza i ocena
      • Ocena procedur w zakresie zarządzania kryzysowego
    • Audyt wewnętrzny
      • Zakres audytów w ramach procesu
      • Wdrożenie rejestru audytów i testów na potrzeby weryfikacji statusu wdrożenia rozwiązań w obszarze zarządzania kryzysowego
    • Przeglądy zarządcze
      • Przeglądy cykliczne oraz te po incydentach i zdarzeniach kryzysowych w organizacji (realizacja działań zapobiegawczych)
      • Zasady wykonania przeglądów zdarzeń
  • Doskonalenie rozwiązań w obszarze zarządzania kryzysowego
    • Identyfikacja niezgodności i działań korygujących
    • Działania związane z ciągłym doskonaleniem
      • Stałe doskonalenie rozwiązań w obszarze zarządzania kryzysowego
      • Monitorowanie trendów i zagrożeń
      • Pomiar efektywności rozwiązań zapasowych
      • Możliwość skalowania rozwiązań zapasowych
    • Omówienie zasad zarządzania zmianą oraz aktualizacji dokumentacji procedur zarządzania kryzysowego
Warsztaty - gra symulacyjna przeprowadzona w oparciu o istniejące w organizacji procedury zarządzania kryzysowego:
  • Ćwiczenia w oparciu o studium przypadku lub hipotetyczne sytuacje kryzysowe opracowane przez trenera we współpracy z zamawiającą firmą. W grach symulacyjnych poszczególne osoby wchodzą w swoje role i realizują zadania tak, jak w realnej sytuacji kryzysowej
  • Ocena istniejących rozwiązań organizacyjnych, technicznych i proceduralnych w obszarze zarządzania kryzysowego w firmie przeprowadzona na podstawie obserwacji z warsztatów, a także weryfikacji:
    • kompletności struktury i organizacji Sztabu Kryzysowego oraz obszarów wspomagających
    • poprawności i kompletności Instrukcji zarządzania incydentami bezpieczeństwa
    • wdrożonych zasad komunikacji z kierownictwem, pracownikami, klientami oraz dostawcami usług
    • procedur awaryjnych członków Sztabu Kryzysowego
    • kompletności listy krytycznych zasobów na potrzeby pracy w trybie kryzysowym, kompletności list kontaktowych i powiadamiania
Wariant teoretyczny
  • Audyt otwierający prace, podczas którego zweryfikowane zostają następujące zagadnienia:
    • Analiza specyfiki i kontekstu zarządzania kryzysowego organizacji
      • Definicja sytuacji kryzysowej i wymagania firmy
      • Informacja o dotychczasowych sytuacjach kryzysowych i ich źródle
      • Funkcjonujące procesy i wyniki dotychczasowego zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie / organizacji
      • Zidentyfikowane najczęstsze błędy popełniane w sytuacji kryzysowej
      • Funkcjonujące procesy prewencji kryzysowej
      • Analiza istniejącego programu ubezpieczeniowego pod kątem posiadanych polis w zakresie Business Interruption
      • Weryfikacja istniejących raportów dot. zgodności firmy z wymaganiami polskiego prawa
    • Zarządzanie sytuacją kryzysową
      • Procedury zarządzania w sytuacji kryzysowej
      • Podział ról i kompetencji osób w Sztabie Kryzysowym i zasady jego działania w fazach kryzysu
      • Zdefiniowane w organizacji scenariusze kryzysu
      • Powiązania procesu zarządzania kryzysowego z innymi istotnymi z punktu widzenia bezpieczeństwa firmy procesami (w tym m.in. ochrona środowiska, zarządzanie jakością, bezpieczeństwem informacji oraz ICT, ciągłością działania, etc.)
      • Automatyczne narzędzia wspierające monitorowanie, wykrywanie oraz obsługę incydentów i sytuacji kryzysowych w firmie
      • Organizacja i wyposażenie Centrum Zarządzania Kryzysowego firmy
    • Zarządzanie komunikacją i wizerunkiem firmy w sytuacji kryzysowej
      • Plany komunikacji (w tym zidentyfikowanie grup docelowych komunikatów)
      • Funkcjonujące zasady zarządzania komunikacją z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym (w tym z mediami)
      • Automatyczne narzędzia wspierające monitorowanie otoczenia (Internet, media tradycyjne, kontrahenci) w sytuacjach kryzysowych
      • Automatyczne narzędzia wspierające komunikacje w czasie incydentów i sytuacji kryzysowych
    • Realizowane działania pokryzysowe
      • Rodzaje i zakres opracowywanych raportów pokryzysowych
      • Podejmowane działania korekcyjne i zapobiegawcze (prewencyjne)
    • Realizowane ćwiczenia, testowanie i szkolenia z procedur oraz rozwiązań w zakresie zarządzania kryzysowego
      • Realizowane działania dot. zwiększenia zdolności odtworzeniowej organizacji (w tym zrealizowane szkolenia)
      • Rodzaje i sposoby wykonania testów procedur
      • Wdrożony programu testów
      • Funkcjonujący program szkoleń w zakresie bezpieczeństwa (uwzględniający analizy potrzeb szkoleniowych, rejestr odbytych szkoleń, ewaluacje pracowników po szkoleniach)
    • Realizowane działania w zakresie oceny efektywności rozwiązań w obszarze zarządzania kryzysowego
      • Zasady monitorowania, pomiary, analiza i ocena zdarzeń kryzysowych
      • Zakres planowanych i realizowanych audytów procesu
      • Rejestr audytów i testów rozwiązań w obszarze zarządzania kryzysowego
      • Cykliczne przeglądy zarządcze oraz te operacyjne (po incydentach i zdarzeniach kryzysowych w organizacji)
      • Zasady wykonania przeglądów zdarzeń
    • Przygotowanie raportu z podsumowanie wyników audytu
      • Ocena poziomu dojrzałości firmy w zakresie zarządzania kryzysowego w odniesieniu do wybranych organizacji z branży
      • Rekomendacje niezbędnych do podjęcia działań w zakresie zarządzania kryzysowego
        • Zmiany w istniejących lub wdrożenie brakujących procedur
        • Inwestycje w zakresie brakujących zabezpieczeń, w tym wdrożenie narzędzi automatyzujących zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
        • Plan brakujących szkoleń, testów i pozostałych działań w zakresie weryfikacji efektywności procesu zarządzania kryzysowego
      • Plan operacjonalizacji (działań) niezbędnych do uruchomienia procesu zarządzania kryzysowego w firmie, do zatwierdzenia przez kierownictwo, w tym:
        • Harmonogram prac
        • Planowane koszty
        • Zaangażowane jednostki organizacyjne
      • Realizacja prac operacyjnych związanych z uruchomieniem procesu zarządzania kryzysowego w organizacji
Adresaci szkolenia
  • Osoby zaangażowane w planowanie działań w sytuacji awaryjnej oraz w zarządzanie kryzysowe
  • Osoby odpowiedzialne za zarządzanie ciągłością działania w organizacji
  • Członkowie zespołu ds. ciągłości działania
  • Osoby odpowiedzialne za kierowanie działaniami w sytuacjach kryzysowych
  • Menedżerowie i konsultanci wspierający organizację we wdrażaniu Systemu Zarządzania Ciągłością Działania (BCMS)
  • Rzecznicy prasowi i inne osoby odpowiedzialne za kontakt z mediami
Co zyskujesz?
dostosowanie do specyfiki Klienta
spotkania z ekspertami
najlepsze praktyki/ doświadczenia
innowacyjne formy zajęć
konkurencyjne ceny
Informacje ogólne
  • Aby sprawdzić daty szkoleń otwartych i dokonać zapisu przejdź do terminarza szkoleń.
  • Szkolenie dostępne jest również formie online. W kwestii ustalenia szczegółów oraz terminu szkolenia, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy znajdujący się na dole strony.
  • W przypadku utworzenia się grupy szkoleniowej, istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w terminie innym, niż ten, który został podany w Terminarzu szkoleń.
  • Minimalna liczba osób: szkolenie stacjonarne - 5; szkolenie online z trenerem - 3.
  • Szkolenia zamknięte, dedykowane dla konkretnych organizacji dostosowywane są do poziomu wiedzy, stopnia wdrożenia rozwiązań oraz indywidualnych oczekiwań. W kwestii ustalenia szczegółów oraz terminu szkolenia zamkniętego, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy znajdujący się na dole strony.
Zarządzanie zespołem w kryzysie - aspekt ludzki w zarządzaniu ciągłością działania
Skontaktuj się z nami
Resilia Sp. z o.o.
Resilia Sp. z o.o.
ul. Żurawia 43 lok. 205
00-680 Warszawa
KRS 0000379789
NIP 5222972858
REGON 142839818

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu e-mail, nr telefonu przez Resilia Spółka z o.o. w celu prowadzenia działań marketingowych dotyczących jej produktów lub usług, w tym przesyłania informacji handlowych, w formie:



Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie i/lub otrzymywanie newslettera jest dobrowolne.

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych może zostać wycofana w dowolnym momencie przez złożenie oświadczenia – pisemnie – na adres Resilia sp. z o. o. ul. Żurawia 43 lok 205, 00-680 Warszawa lub elektronicznie – na adres kontakt@resilia.pl

Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Resilia Spółka z o.o. Więcej o przetwarzaniu danych osobowych w związku ze skorzystaniem z formularza kontaktowego oraz usługą newsletter w Polityce prywatności.

Dziękujemy za przesłanie formularza z pytaniem. Postaramy się jak najszybciej na nie odpowiedzieć!
Niestety formularza nie udało się wysłać. Proszę spróbować ponownie później lub skontaktować się z nami bezpośrednio.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci imienia,
    nazwiska, nr telefonu, adresu e-mail przez Resilia Spółka z o.o. w celu
    prowadzenia działań marketingowych dotyczących jej produktów lub usług, w
    tym przesyłania informacji handlowych, w formie:



    Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie i/lub
    otrzymywanie newslettera jest dobrowolne.

    Zgoda na przetwarzanie danych osobowych może zostać wycofana w dowolnym
    momencie przez złożenie oświadczenia – pisemnie – na adres Resilia sp. z o.
    o. ul. Żurawia 43 lok 205, 00-680 Warszawa lub elektronicznie – na adres
    kontakt@resilia.pl

    Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Resilia Spółka z o.o. Więcej
    o przetwarzaniu danych osobowych w związku z zapisem na szkolenie lub
    webinar oraz usługą newsletter w Polityce prywatności.