BCM? A co ja z tego będę miał? – korzyści z wdrożenia BCM

clock 2m 43s

Korzyści z wdrożenia BCM, czyli kilka słów o brytyjskim raporcie „Zarządzanie zagrożeniami w niebezpiecznym świecie: badanie zarządzania ciągłością działania w 2011 roku”. Raport został przygotowany przez CMI (Chartered Management Institute).

Przed rozpoczęciem każdego projektu warto zastanowić się, po co go robimy i co chcemy osiągnąć. W przypadku wdrożenia systemu zarządzania ciągłością działania odpowiedź bywa oczywista: „ponieważ ustawodawca nakazuje”. W Polsce obowiązek ten nakłada m.in. Ustawa o zarządzaniu kryzysowym i Prawo telekomunikacyjne. W Anglii Civil Contingencies Act. Bywa też, że wdraża się zarządzanie ciągłością działania "ponieważ rada nadzorcza naciska”, a czasami nawet: „ponieważ klienci pytają”. Warto jednak mieć pełną świadomość korzyści biznesowych wynikających z wdrożenia tego procesu.

Raport "Managing Threats in a Dangerous World"

Brytyjski Chartered Management Institute wspólnie z Cabinet Office (odpowiednik polskiej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów), AON, BCI i BSI do badania zaprosił ponad tysiąc managerów. Managerowie (nie tylko zajmujący się ciągłością biznesu) zostali zapytani o ich doświadczenia związane z BCM (Business Continuity Management) w zeszłym roku. W centrum zainteresowania znalazły się dojrzałość, efektywność i kierunki rozwój programów BCM, a także percepcja zagrożeń, zanotowane incydenty, przerwy w ciągłości procesów, korzyści i motywacja do wdrażania systemów zarządzania ciągłością działania.

Pięć głównych zagrożeń dominujących w Wielkiej Brytanii w 2010 roku:

  1. ekstremalne warunki pogodowe,
  2. utrata usług IT,
  3. utrata lub niedostępność ludzi,
  4. zakłócenia w transporcie i łańcuchu dostaw,
  5. brak dostępu do siedziby firmy lub organizacji.

Głównym źródłem większości z nich były ataki zimy z początku i końca roku (oznaczające zakłócenia procesów biznesowych dla ok. 90% respondentów), a także kwietniowy wybuch islandzkiego wulkanu Eyjafjallajökull oraz epidemia grypy (w obu przypadkach ponad 50% managerów odnotowało incydenty związane z tymi zdarzeniami).

Korzyści zarządzania ciągłością działania

Częścią raportu opublikowanego przez CMI jest rozdział traktujący o korzyściach z wdrożenia BCM („Developing business case for BCM”). I tak dochodzimy do tytułowego „co ja z tego będę miał?”.

Ponad dwie trzecie managerów dostrzega przełożenie planów ciągłości działania na odporność organizacji, zrozumienie ryzyka operacyjnego oraz wzrost reputacji firmy. Dosyć to oczywiste i intuicyjne. Zapytani o efektywność wdrożenia, respondenci odpowiadali, że BCM:

  • skutecznie zmniejsza wpływ zdarzenia na działalność (84% odpowiedzi),
  • wprowadza korzyści przeważające nad kosztami (77%),
  • umożliwia bezprzerwowe świadczenie usług i dostarczanie produktów klientom (74%),
  • przyspiesza powrót do „normalności” (73%),
  • pomaga pracownikom w radzeniu sobie z bezpośrednimi skutkami zdarzeń (65%).

Pocieszające jest to, że znakomita większość pytanych widzi dodatnie ROI (przy okazji: w pytaniu o przyczyny braku BCM w organizacji tylko 14% osób wskazuje brak wyraźnych korzyści biznesowych).

Kliknij w link, aby przeczytać pełen raport CMI i dokładny opis korzyści z wdrożenia BCM.

O naszych usługach w zakresie zarządzania ciągłością działania przeczytasz tutaj.

Skontaktuj się z nami
Resilia Sp. z o.o.
Resilia Sp. z o.o.
ul. Żurawia 43 lok. 205
00-680 Warszawa
KRS 0000379789
NIP 5222972858
REGON 142839818

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu e-mail, nr telefonu przez Resilia Spółka z o.o. w celu prowadzenia działań marketingowych dotyczących jej produktów lub usług, w tym przesyłania informacji handlowych, w formie:



Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie i/lub otrzymywanie newslettera jest dobrowolne.

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych może zostać wycofana w dowolnym momencie przez złożenie oświadczenia – pisemnie – na adres Resilia sp. z o. o. ul. Żurawia 43 lok 205, 00-680 Warszawa lub elektronicznie – na adres kontakt@resilia.pl

Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Resilia Spółka z o.o. Więcej o przetwarzaniu danych osobowych w związku ze skorzystaniem z formularza kontaktowego oraz usługą newsletter w Polityce prywatności.

Dziękujemy za przesłanie formularza z pytaniem. Postaramy się jak najszybciej na nie odpowiedzieć!
Niestety formularza nie udało się wysłać. Proszę spróbować ponownie później lub skontaktować się z nami bezpośrednio.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci imienia,
    nazwiska, nr telefonu, adresu e-mail przez Resilia Spółka z o.o. w celu
    prowadzenia działań marketingowych dotyczących jej produktów lub usług, w
    tym przesyłania informacji handlowych, w formie:



    Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie i/lub
    otrzymywanie newslettera jest dobrowolne.

    Zgoda na przetwarzanie danych osobowych może zostać wycofana w dowolnym
    momencie przez złożenie oświadczenia – pisemnie – na adres Resilia sp. z o.
    o. ul. Żurawia 43 lok 205, 00-680 Warszawa lub elektronicznie – na adres
    kontakt@resilia.pl

    Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Resilia Spółka z o.o. Więcej
    o przetwarzaniu danych osobowych w związku z zapisem na szkolenie lub
    webinar oraz usługą newsletter w Polityce prywatności.