Wirtualny Incydent Menedżer – nowa usługa w naszej ofercie!
Wirtualny Incydent Menedżer to usługa reagowania na incydenty cyber dla organizacji, które nie posiadają swoich wewnętrznych zespołów odpowiedzialnych za obsługę naruszeń bezpieczeństwa IT.
Naruszenia cyberbezpieczeństwa stanowią realne zagrożenie dla ciągłości działania każdej organizacji, wpływają na jakość świadczonych usług, wizerunek firmy oraz mogą prowadzić do przykrych konsekwencji prawnych i finansowych. Na działania cyberprzestępców narażone są wszystkie, wykorzystujące w swojej działalności cybertechnologię, organizacje.
O ile wielkie korporacje posiadają odpowiednie systemy zabezpieczeń i rozbudowane zespoły reagowania na incydenty, to niestety małe i średnie firmy oraz instytucje publiczne nie zawsze dysponują wystarczająco zaawansowanymi rozwiązaniami. Niejednokrotnie podmioty te nie są w ogóle świadome zagrożeń i tego, że one również znajdują się na celowniku hakerów. Wszystko to powoduje, że cyberprzestępcy coraz częściej kierują ataki właśnie w stronę małych i średnich firm oraz sektora publicznego. Rozwiązaniem na tego typu zdarzenia jest nasza nowa usługa – Wirtualny Incydent Menedżer.
W ramach stałego wsparcia zapewniamy pełną obsługę incydentów – od analizy i usunięcia zagrożenia, poprzez działania naprawcze, po minimalizowanie skutków incydentu.
Nasi eksperci cyberbezpieczeństwa udzielą szybkiej i profesjonalnej pomocy w razie, gdy w Twojej organizacji:
- komputery zostaną zainfekowane złośliwym oprogramowaniem,
- dojdzie do wycieku danych osobowych lub danych chronionych, istotnych dla prowadzonej przez Ciebie działalności,
- nie będziesz miał dostępu do systemów i przetwarzanych w nich danych.
Usługa dopasowywana jest do indywidualnych potrzeb, stanu i wielkości infrastruktury IT organizacji, wdrożonych w niej rozwiązań bezpieczeństwa oraz innych czynników.
Możliwy zakres prac w ramach stałej współpracy obejmuje:
- przyjęcie zgłoszenia i jego rejestrację
- potwierdzenie, czy mamy do czynienia z incydentem, ocena jego zakresu, zasięgu i skutków
- klasyfikację incydentu i nadanie mu priorytetu (incydent krytyczny, wysoki lub niski)
- ograniczanie skutków incydentu / minimalizowanie szkód
- przygotowanie planu i wdrożenie działań naprawczych
- przywrócenie systemów i utraconych danych
- weryfikację skuteczność wdrożonych działań naprawczych
- koordynowanie prac zewnętrznych dostawców usług w obszarze cyber (np. agencje PR, kancelarie prawne, ubezpieczyciele)
- zbieranie dowodów i przeprowadzenie root cause analysis (analizy przyczyn incydentu)
- działania z zakresu informatyki śledczej
- analizę po zaistniałym incydencie
- działania korygujące w celu ograniczenia prawdopodobieństwa wystąpienia podobnego zdarzenia w przyszłości lub minimalizacji jego skutków.
Więcej informacji o usłudze Wirtualnego Incydent Menedżera znajdziesz na dedykowanej podstronie.
Jeśli potrzebujesz kompleksowej usługi zarządzania cyberbezpieczeństwem / szukasz outsorcingu usług bezpieczeństwa IT, sprawdź naszą usługę VCISO.
W razie pytań zapraszamy do kontaktu mailowego – [email protected] – lub poprzez formularz na dole strony. Możesz również skontaktować się z nami, dzwoniąc na numer +48 22 243 39 37.