Zarządzanie ludźmi w kryzysie – aspekt ludzki w zarzadzaniu ciągłością działania

PODSTAWOWE INFORMACJE

Intensywne szkolenie ukazujące sprawdzone sposoby przygotowania organizacji do efektywnego zarządzania ludźmi w sytuacji kryzysowej. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z „miękkimi” umiejętnościami dotyczącymi postępowania ludźmi w sytuacji kryzysowej.

PROGRAM SZKOLENIA

CZAS TRWANIA: 1 DZIEŃ

  • Wprowadzenie- definicje, przyczyny oraz symptomy kryzysu w organizacji
  • Zagadnienia z „aspektem ludzkim” w obszarze BCM; dokument PD 2111:2010
  • Najlepsze praktyki w zakresie rozwiązań organizacji niezbędnych do sprawnego zarządzani ludźmi w sytuacji kryzysowej
    • Decyzje i działania w trakcie wdrożenia Planu Ciągłości Działania, w ramach zarządzania incydentami i sytuacjami kryzysowymi oraz po uruchomieniu procedur PCD
    • Cele pracy
    • Kontakt grupowy- ćwiczenia integracyjne
  • Techniki aktywnego rozumienia
    • Stany emocjonalne, korzystne nastawienia
    • Psychoedukacja- stres, jego powody i cechy, stresory, test autodiagnostyczny
  • Psychologiczne następstwa katastrofy
    • Rodzaje kryzysów, reakcja kryzysowa, czynniki wzmacniające rodzaj i siłę reakcji
    • Psychologiczne i fizjologiczne reakcje na sytuacje stresowe
    • Syndrom stresu pourazowego- ćwiczenia, studium przypadku
  • Postępowanie z ofiarami katastrofy
  • Sposoby radzenia sobie ze stresem
    • Ułatwienia i przeszkody w dojściu do równowagi psychicznej
    • Strategie radzenia sobie ze stresem
    • Ćwiczenia- rozpoznawanie czynników ułatwiających radzenie sobie ze stresem, przeformułowanie własnych „osłabiaczy”
  • Pomoc emocjonalna służbom interwencyjnym
    • Niebezpieczeństwa grożące osobom pomagającym
    • Pomoc służbom ratowniczym
  • Zespół debriefingowy
  • Komunikacja w sytuacjach trudnych
    • Rozmowy z rodziną ofiary- ćwiczenia interaktywne
    • Publiczne wystąpienia
  • Interwencja kryzysowa- praktyka

ADRESACI SZKOLENIA

Formularz zgłoszeniowy

* - pola wymagane