Wdrożenie Planu Ciągłości Działania zgodnie z najlepszymi praktykami

PODSTAWOWE INFORMACJE

Ciągłość działania jest zdolnością organizacji do przewidywania i reagowania na incydenty i zakłócenia w prowadzonej działalności w celu jej kontynuowania na akceptowalnym zdefiniowanym poziomie. Zapewnianie ciągłości działania organizacji jest najpoważniejszym wyzwaniem w zarządzaniu, wiedza z tego zakresu rozwija się bardzo dynamicznie, specjaliści od tego zagadnienia są coraz bardziej poszukiwani na rynku pracy. Poznanie problematyki zarządzania zapewnianiem ciągłości działania prowadzi do zrozumienia samej istoty funkcjonowania organizacji i głównego wyzwania co do zarządzania nią.

Forma szkolenia:

  • Wykłady połączone z warsztatami
  • Zagadnienia są omawiane w formie kilkunastominutowego wykładu, po czym następują około 30-minutowe ćwiczenia
  • Ćwiczenia składają się na spójny projekt, równocześnie słuchaczom pokazywany jest projekt wzorcowy
Szkolenie może być przygotowaniem słuchaczy do certyfikowanych szkoleń z zakresu norm ISO/IEC 22301, ISO 27001, ISO 27005

PROGRAM SZKOLENIA

CZAS TRWANIA: 2 DNI

  • Ciągłość działania jako istotna część rozwiązań w zakresie całościowego zarządzania bezpieczeństwem i odpornością biznesu (z ang. business resilience)
  • Zarys oraz istota zarządzania ciągłością działania
  • Korzyści z wdrożenia systemu zarządzania ciągłością działania
  • Przepisy, standardy, normy i źródła dobrych praktyk
  • Planowanie i uruchomienie projektu w obszarze zarządzania ciągłością działania
  • Zdefiniowanie kontekst zarządzania organizacją
  • Określenie celów i zakresu zarządzania ciągłością w organizacji
  • Klasyczny cykl zarządzania ciągłością działania:
    • Analiza biznesowych skutków przerwania ciągłości działania organizacji (z ang. BIA - Business Impact Analysis) - ćwiczenie
    • Ocena ryzyka w obszarze ciągłości działania - identyfikacja i ocena istotności podatności oraz zagrożeń, a także funkcjonujących zabezpieczeń - ćwiczenia
    • Strategia zarządzania ciągłością działania – ćwiczenie
    • Planowanie działań w zakresie komunikacji kryzysowej
    • Plan ciągłości działania i procedury awaryjne - ćwiczenie
    • Testy – ćwiczenie zdolności odtworzeniowej organizacji
  • Model oceny dojrzałości w obszarze zarządzania ciągłością działania
  • Zdefiniowanie wymagań w zakresie ciągłości działania w kontekście powierzonych procesów (outsourcing)
  • Określenie zasad współpracy z lokalnymi służbami zarządzania kryzysowego

Każde z podanych zagadnień jest omawiane w formie kilkunastu minutowego wykładu, po czym następuje około 30-minutowe ćwiczenie (wszystkie ćwiczenia składają się na spójny projekt, równocześnie słuchaczom pokazywany jest projekt wzorcowy).

ADRESACI SZKOLENIA

  • Specjaliści/Menedżerowie zarządzania ryzykiem
  • Specjaliści/Menedżerowie zarządzania kryzysowego
  • Specjaliści/Menedżerowie zarządzania bezpieczeństwem
  • Specjaliści/Menedżerowie zarządzania ciągłością działania w sektorach: finansowym, przemysłowym i w administracji

CELE SZKOLENIA

Zdobycie umiejętności:

  • zdefiniowania kontekstu zarządzania organizacją

  • identyfikacji procesów biznesowych oraz inwentaryzacji zasobów
  • analizy skutków przerwy w ciągłości działania organizacji
  • wyznaczania wymagań dla zarządzania ciągłością działania
  • identyfikacji i oceny itotności zagrożeń, podatności oraz skuteczności funkcjonujących zabezpieczeń
  • definiowania polityki zarządzania ciągłością działania
  • określania zakresu dokumentacji planów ciągłości działania
  • projektowania sceneriuszy zdarzeń i procedur awaryjnych
  • planowania i przygotowania organizacji do testów procedur awaryjnych

Formularz zgłoszeniowy

* - pola wymagane